SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, September 8, 2013

Sesi menghilangkan stress

    Salam & Hye
   Hallu Aimiey Azizan In Da' House

   Selamat berhujung minggu semorang. Err senanya taktau nak tulis tajuk hape utk enteri nih.Jenuh dok pikior tajuk hape yg seswai dgn enteri cegite nih.Ahh hantam sejalah labuuu! Ekceli sesambil menaip enteri nih senanya tengah menaip esaimen sambil kunyah cekodok. Nak kunyah saki baki kuih raya tinggal kat dorm la pulak, so kunyah jela cekodok pagi tadii..Eh cekodok kalau semalam punya pon aku bedal jugak kau! Tak bahek membazirr..tukan pangai syeitonniraajimm..kihkih :D
   Selalunya setiap ahad aku dah berambos balik kampus. Tapi dek sebab kehabisan tiket bas makanya terpaksa aku balik kampus keesokkan harinya. Haihh lagiii baguihh lelama dekat gumah. Bukan hape bile balik kampus tuh stress haku nih mencanak-canak nahek! Stress dgn esaimen, dgn midterm, kuiz dan terpaaalinn stress adelah dgn umat2 dekat situu! Malash nak pikior lebih, dapat meluang masa dekat gumah sendiri & bilik terchenta ini adalah seribu rahmat yg sangat sangat sangaat nikmat! Takde sakit hati, takde makan hati, takde jauh hati yg hade rasa senang hatiii! Semalam, dah spend time puas2 dgn si dia terchenta pegi jelajah 1 kolumpo katekau! Menerjah panggung utk kaki wayang era layan pilem superhero kelakar Kick Ass 2, jenjalan menternak lemak, sopink2, jenjalan x hingat dunia sampai gase nak tercabut kaki..Pheuw terbang segala stress dlm kepala hotak aku. Cuci abis segala maksalah yg bersarang dlm serebelum & serebrum aku nih. Pulak tu jumaat kemarin, kat gumah ada sedikit kenduri penutup syawal & kenduri doa selamat sebab mak nak naik haji doploh tujuh september nih! Untunggg mak...dah dipanggil ke Rumah Allah! Muka mak pon tak hengat punya berseri-seri ngalahkan pakai dermagic simply siti katekau! Yelaahh dah nak naik haji, tipu laa kalo x berkobar2 & seronok gituu..! Semoga 1 ari nanti, aku jugak bakal dijemput menjejakkan kaki ke Tanah Suci Makkah itu..Mudah2an InsyaAllah.. :-)))
    So berbalik kpd cegite memula tadinye, semalam memang rasa mcm lama gila tak hangout dekat kolumpo nih padahal baru 2 minggu jekpong tak balik & ketemu pacar dong! Biase aaa bila memacam problem melanda, rasa masa tuh lama kebeno haa..! Sonok ngalahkan dah bertahun x balik gumah sendirik kau! Aku x dapat bayangkan kalo aku nih study dekat Mesir nun tah2 2,3 tahun sekali baru balik tah camne lah rope aku! Huihui nasib dekat Melaka jek, so setiap minggu aku balik hape nak jadik jadikk! Kau kisah hape kiah? :-P 

    Tetap tersenyum meski hati dilanda seribu satu galau, kesedihan & kelukaan. Allah kan hadooo (pinjam dialog ptptn kan hadoooo) 

   Kata mak : anggap apa jua maksalah yg dtg sebagai ujian utk mematangkan kita. Kata momot : anggap semua yg berlaku adalah ujian Allah kerna itu tandanya Allah sayangkan hambanya. Kata aku : saya oke...saya dah besar! *ecehhhh..padahal dalam hati Allah sajor yg tahu*

   Limited edition cap from him. Baiteway dia dapat spesel gift from Marvel sebab beli produk2 from Superhero United. Makanya dia bagi lah cap omei nih walaupun dia tahu yg gupren dia seumor hidup haram x penah pakai topi sebab kecik2 cinonet dah pakai tudung gituu..Takpe2 sebab kan cap ni omei & kene mengena dgn iolls si cats lovers nih maka iolls sgt2 suka dgn pemberian ini! Tingkiuu momot! Mcm simbolik pulak iolls yg tgh galau dgn problemas nih dgn 'Catwoman'! Meoww :D

    GGMU 4eva! Punyalah susah nak carik jersi MU putih nih! Yg hitam tu pulak jersi MU for training! Ni pon mcm simbolik pulak tengah2 iolls dlm keGALAUan nih. Semangat MU menentang lawan mcm bagi semangat dekat aku laa supaya berjuang,berjuang & teruskan berjuang dlm hape jek ujian & cabaran atas muka bumi nih....ehh apehal poyo semacam ayat aku nih weii?!!

   Sempat grab cardigan sehelai pasai cardigan lama dah nak reput pasai asik pakai yg itu jela sampai busuk sampai lebam *padahal byk jek cardigan lain tapi nak jugak pakai yg sama jek!*

    Kaki wayang era pilem Kick Ass 2. Hilang stress asyik terbahak-bahak gelak tengok pilem nih! Memang layan abis. Teros verangan nak jadik Hit Girl superhero pompuan dlm pilem nih! Eh ehh ni pon cam simbolikkk pon hadooo :D

    Baiteway, hape pon terjadik, life must go on..Hidup tetap diteruskan. Perjuangan masih belum selesai. Perjalanan masih jauh. Kejayaan masih belum mampu digapai. Usaha harus diteruskan. Doa & tawakal menjadik iringan dalam apa jua yg kita lakukan. Biar bagaimana hebat sekalipun masalah yg menimpa, walau macamana jerih sekalipun kita laluinya, kita kene sentiasa positif & yakin akan janji Allah. Perancangan Allah itu rapi, sabar itu indah. Setiap kesusahan, jerih perih, peluh keringat & air mata yg menitik ke bumi semua akan Allah balas dgn kejayaan yg paling manis & berharga! Aku pegang azimat nih. Aku tidak kisah dibenci manusia asalkan jangan aku dibenci Allah.. Untuk uolls, thanks atas 'hadiah' ini. Tanpa uolls, iolls tidak akan setabah & secekal ini. 'Kesakitan' yg uolls hadiahkan ini adalah 'anugerah' buat iolls utk menjadi hamba Allah yg paling bahagia.... 

   


    

No comments:

Post a Comment